Amazing Spider-Man #7-8 İnceleme | Yenimsi Kostüm



Spider-Man 900 sayısında yeni bir hedefim olduğundan bahsetmiştim ve bu sözümde de durmakta kararlıyım. Geçtiğimiz Spider-Man sayısına bir tık sert davranmış olabilirim ve bunun sebebi de dönem sayısı olduğundan olabilir ama her şekilde kötü bir sayıydı. Şimdi ise tekrardan Yazara da editörlere de gayet nefretimi kustum. Bundan dolayı bu sayı o kadar da bağırıp çağırmayacağım. Ha yine gömecek miyim? Kesinlikle. Batman’i nasıl sitede iyi bir şeyler konuşayım diye ele aldıysam Spider-Man’i de bir şey gömeyim diye alıyorum. O zaman daha da uzatmadan bu iki sayılık hikayeye sayı sayı göz atalım.

#7



Peter Parker son zamanlardaki şanssızlıklarından sonra bir farklılık deneyip Oscorp’tan ona gelen teklifi kabul etmeye karar verir. Peter da Osborn’un günahlarından arındığını düşünerek oraya uğrar. Evet, zamanında Gwen Stacy’i öldüren Osborn’a güveniyor. Neyse MJ ile geçen tuhaf anların ardından Osborn’un gerçek teklifini öğrenir. Şehrin öbür tarafında ise Vulture var. Torunu onun eskiden bir katil olduğunu öğrenmiş ve sırtını dedesine dönmüştür. Bunun üzerine Vulture öfke dolu bir şekilde Spider-Man’i öldürmeye karar verir.


Bu sayı 900 kadar rezalet değil ama vasatın üstüne çok çıkamıyor. Hatta 900’de yaşananları sadece bir iki cümlede bahsediyorlar ama o kadar boş bir sayıydı ki burada da bir etkisi olmuyor. 900 serinin başından beri olan gizemi açıklamak için güzel bir vakitti ama burada hala uzatılmaya devam ediyor ve herkesin neden Peter’ı sevmediğini anlayamıyoruz. MJ ile arası neden böyle asla öğrenemeyeceğiz gibi ama cevabının editörler olduğu çok belli.  Bunun yanında bir de Osborn arcı var ki ne yalan söyleyim nefret etmedim. Orada bulunmamız tuhaf hissettiriyor ama belki bir yenilik gelir umudundayım. Bir de bu sayıda yeni bir kostüm görüyoruz ama detayları gelecek sayıda işlendiğinden orada konuşacağım. 



Vulture konusu ise çok saçma ve bu iki sayılık hikayeye aksiyon koyalım diye oluşturulmuş. Torunu onun zamanında katil olduğunu öğrendiği için Spider-Man’i öldürmek istemesi çok saçma ve Vulture’lık gelmiyor. Peter bu konuyu gelecek sayıda şaka niyetine söylese de bu yazarın yaptığı aptalca örgüyü daha iyi hale getirmiyor. Bu olayı daha iyi bir yazar ilk aksiyon ile sonra da Vulture’ın torunu ile arasını düzeltme arcı oluşturabilirdi ama burada gelişim önemli olmadığından sadece ama sadece aksiyon için bulunuyor. Bu durum ne yazık ki rahatsız etti. 


Çizimden bahsederdim ama gelecek sayı da Romita Jr. olduğundan birlikte konuşacağım. Yine de bu sayıyı kapamak gerekirse hikaye anlatımı anlamında düzgün bir kurguya sahip olsa da kurguyu oluşturan ögeler ya yanlış kullanılmış ya tuhaf hissettiriyor ya da şimdilik sinirlendirecek bir şey sunmuyor. Osborn olayı sonuncusu anlayacağınız. Neyse gelecek sayıya geçelim.


Notum: 5.2


#8



Bu sayının konusunu anlatırdım ama çok da bir şey yok. AKSİYON! Vulture ile Spider-Man arasındaki “çılgın” aksiyonu okuyoruz ve Osborn da o sırada kendi iç şeytanlarıyla kapışıyor. Sayının tüm olayı bu. Ne fazlası ne de azı.


Aslında çoğu demek istediğimi bir önceki sayıda biraz belirttim. Bu Vulture ile kapışma olayı gerçekten gereksiz gelmekle beraber Spider-Man’in yeni kostümünü tanıtmak için bir amaç niteliği taşıyor sadece. Yine de bunca seneden sonra ve o kadar kapışmadan sonra Spider-Man’in Osborn kostümü olmadan Vulture’a bu kadar kolay yenilmesini biraz saçma buldum ve sadece hikaye için Peter’ı güçsüzleştirmişler gibi hissettim. Şimdi bu çok nadir bir durum değil tabii ama ne zaman yaşansa hep sinirim bozuluyor. Hele bu durumda yaşlı Vulture olunca bir tık daha göze batıyor. Osborn hikayesinde ise pek bir sıkıntım olmadığını söyleyebilirim. İleride Gold Goblin gibi saçma bir şey yapacaklarını bilsem de bu hali ile fena değil gibi ve potansiyeli olan bir arc.



Yeni bir kostümümüz var! Nick Spencer en son bir kostüm duyurup baya olay olduğunu hatırlıyorsunuz di mi? Ben muhtemelen birkaç sayı sürer diye bir şey dememiştim ve gerçekten de bir hikaye ardından gitmişti. O yüzden buna da çok bir şey demek istemiyorum çünkü birkaç sayıya rafa kaldırılacağına eminim. MCU kostümüne birkaç özellik ve yeşil eklenmiş. Görünüşü berbat olmasa da emote yapan elektronik maskeyi ve glider’ı fazla buldum. Yani neden ağ atarak dolaşan bir karakterin glider’ı var? Şu Hulk’ın arabası olan saçma Lego setlerini andırıyor. 


Gelelim çizime. Bir önceki sayıda hani çizimi beğendiğimi ve serinin kalanına göre çok iyi olduğunu söylemiştim. Onun sebebi geri kalanın John Romita Jr. olması. Biliyorum çizeri eski işlerinden dolayı sevenler var ama adam bence zaten kötüydü ama artık çok daha kötü. Tuhaf anatomi, tuhaf ifadeler, tuhaf eylemler… Genel olarak çok yanlış hissettiren bir çizim. Üzüldüğüm şey ise hikayede baya bir aksiyon var ve belki de daha iyi bir çizere sahip olmaydık o aksiyon daha iyi hale gelirdi ve en azından sayı içinde sevdiğimiz bir nokta olurdu. Çizere senelerdir olan uğraşı için saygım var ama sektördeki en az sevdiğim çizerlerden. 


Şimdi bir önceki sayı mı bu mu sorusuna gelirsek bu sayıyı bir tık daha çok sevdim. En azından tuhaf MJ anları yerine aksiyona yöneliyor ve birkaç yaratıcı lettering anı ile tatlılıklar sunuyor. Yine de bolca rahatsız olduğum nokta ile dolu olmakla beraber sayıyı okurken tadım kaçıyor. Bir sonraki sayıda bildiğim kadarıyla Hellfire Gala sonrası bir hikayeye yöneleceğiz ve çizer değişecek. Bakalım noktaları nasıl birleştirecekler.


Notum: 5.6

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.