Haftalık Çizgi Roman İncelemeleri-1


8 Kasım'da çıkmış önemli, güzel ve kötü çizgi romanları kısaca inceleyeceğim ve puanlayacağım. İlkini şu an gerçekleştirdiğimiz "Haftalık Çizgi Roman İncelemeleri" yazı serisine hoşgeldiniz.



ACTION COMICS#991

"The Oz Effect" hikayesi bu sayı ile sona erdi. Beğendim mi ? Biraz. Birazdan bahsedeceğim Detective Comics sayısı gibi bu da daha büyük bir hikayeye tanıtımı gibi olmuş. Beklentimi karşıladığını o yüzden söyleyemem. Sayı çok düz ve sıkıcıydı. En azından Kent ailesi oluşan olaylara karşı saf değil artık. Viktor Bogdanovic'in çizimleri güzel hatta baya beğeniliyor, ama bana hala fakir Greg Capullo hissini veriyor.

NOTUM: 6.0






BATMAN: LOST

Metal tie-inleri arasında herhalde en az beklediğimdi. Ama beklentimi aşarak en tatmin olduklarımdan birisi bu sayı oldu. Sayının çizimleri ve tasarımı çok iyi. Hele iki sayfalık çizimler çok başarılı. Hikaye anlamındaysa ilk biraz kafa karışıklığı yaşasam da işler oturunca tatmin oldum. Diyaloglar ise güçlü ve güzel. Geçmişle ve gelecekle ilgili güzel şeyler vardı ama geçmişte geçen beni pek içine çekemedi. Onun dışında Batman'in  Metal'de olan ilerleyişini merak etmekteydim.

NOTUM: 8.7




DETECTIVE COMICS#968

Yine "önemli" denilen "A Lonely Place Of Living" arcı benim için hayal kırıklığı ile sonuçlandı. Bu hikaye sonraki hikaye için bir reklam gibiydi. Oysaki havalı anlar ve aksiyonlar vardı. Bu hikaye sadece Tim Drake'i döndürmek için bir sebepti. Keşke daha iyi olabilseydi. Çizimler ise güzeldi. Bazı sayfa tasarımlarını da beğendim.

NOTUM: 7.2





DAREDEVIL#595


Daredevil Legacy hikayesine bence bomba gibi başladı. Kingpin'in yeni yeri beni çok merak ettiriyor. Biraz yavaş ilerlese de bunun Daredevil serisinin tarzı olduğunu biliyoruz. Son birkaç hikayeyi beğenmesem de bu beni merak ettiriyor. Çizim ise güçlü. Kısaca eğer bu dolu Legacy'de yavaş ama güçlü bir seri arıyorsanız Daredevil'ı kesinlikle tavsiye ederim.

NOTUM: 8.3






FALCON#2

Ben bir serinin ana karakterleri ilgimi çekmediğinde o seriden baya soğarım. Falcon serisinde bu durum böyle. İlgimi çekemiyor seri. Oysaki merak ettirici düşman, tasarım ve olaylara sahip. Aynı zamanda takım arkadaşını iyi buluyorum. Çizimleri ise ortalama buluyorum. Bilmiyorum belki daha sonra seri ilgimi çeker ama şu an durum böyle.

NOTUM: 6.5








MASTER OF KUNG FU#126

Okuduğum en kötü Legacy sayısı. Bu kadar. Hikaye kötü, şakalar komik değildi, düşmandan bahsetmek bile istemiyorum. Eğer bir artısı varsa bu çizim olurdu, o ise fena değil. Maymunda azıcık tatlı olmuş. Bununla ilgili başka diyebileceğim bir şey yok. Okumanızı önermiyorum.

NOTUM: 3.2










SHE-HULK#159

Serinin adının Hulk'tan She-Hulk'a dönmesi ile birlikte Jen Walters'a yeni ve taze bir başlangıç yapılmış. O kadar taze ki karakterin önceki sayılarındaki PTSD ve serinin büyük yerini kaplayan dramatize yön çöpe atılmış. Geriye peki ne kalıyor ? Aksiyon ve minik komedi yönü. Karakter gelişimi birden bire olmuş gibi hissettirdi. Kötü değil. Sakın kötü dediğimi düşünmeyin. Sadece önceki hissini vermiyor. Çizimler ise yine güzel. 

NOTUM: 6.2








SPIDER-MAN/DEADPOOL#23

Legacy ile beklediğim serilerden biri olan Spider-Man/Deadpool'du. Beklentimi biraz da olsa aldım diyebilirim. İlk olarak çizim çok güzel. Doctor Strange'in ilk sayılarını hatırlıyorsanız All-New All-Different Marvel'dan aynı çizer yer almakta bu hikayede. Bence çok yakışmış. Hikaye olaraksa fena değil ama daha iyi olabilirdi. Hele serinin adı buna değişince. Aynı zamanda pek güldüğüm söylenemez. Bence bu sayı olmuş. Seriden bekleyebileceğiniz çoğu şey burada.

NOTUM: 7.0







SPIRITS OF VENGEANCE#2

İlk sayısı, hatta serinin konusu umut verici ve yüksek potansiyel gösteriyor ama seri o potansiyeli kullanamıyor. Klişeler dolu dolu. Güzelim takımı yeterince kullanmıyor ve sayı bunların etrafında bir hayal kırıklığı, ama hala seriden ümidim var. Çizimler ve tasarı bana Humberto Ramos'un daha az köşesiz halini gösterdiği için beğendim diyebilirim. Sayı ne yazık ki burada anlattığımın bir üstünü veremiyor. 

NOTUM: 6.0









Bu yazıda sizlere okuduğum sayılarla ilgili kısa kısa görüşlerimden bahsettim. Önümüzdeki farklı sayılarla görüşmek dileğiyle, hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.