Stranger Things 2. Sezon 1. Bölüm-İnceleme

stranger things season 2 ile ilgili görsel sonucu

Bugün sizlerle yeni sezonunu merakla beklediğim bir dizi olan Stranger Things’in ilk bölümü hakkında konuşmak için buradayım. Açıkçası Stranger Things'in ilk sezonu sadece 8 bölüm olduğu için tadı damağımızda kalmıştı. Sonunda  çok beklenilen yeni sezon bir Netflix klasiği olarak bir günde yayınlandı


Bölümün Konusu:

Kasabada cadılar bayramı hazırlıkları yapılırken oyun salonunda birinin "imkansız" denen skoru geçerek rekoru kırması ve meraklı bir komiser olan Hopper'ın, çürük bal kabaklarıyla dolu bir tarlayı incelemesiç kısaca bu bölümün konusu.


Görüşlerim:


Bence bölüm, sezonun ilk bölümü olduğunu hesaba katarsak, gayet iyiydi. Geçen sezonun finalinde Eleven'ın ölmediğini hepimiz tahmin etmiştik zaten. Beklenildiği gibi yeni sezonla beraber Eleven tekrar karşımıza çıktı. Ayrıca daha önce internette Eleven'dan başka psişiklerin olduğu teorisini ortaya atılmıştı. Ancak bu psişikleri görmek bu sezona nasipmiş demek. Ayrıca ilk sahnedeki soygun ve kaçış sahnesindeki insanların Mad Max filminin setinden kaçmış gibi görünmeleri de güzel bir gönderme idi. Hatta ben bölümün ismini direkt olarak onlarla bağdaştırdım. Fakat sonradan ana karakterlerimizin gittiği oyun salonundaki rekoru görünce anladım durumu.  Her ne kadar çoğu kişi yeni karakterimiz olan Max’in psişik olduğunu düşünse de, ben kör göze parmak olmaz herhalde diye düşünüyorum. 
stranger things season 2 ile ilgili görsel sonucu

Bölümde genel olarak Will için her ne kadar üzülsem de ‘Keşke daha çok Upside-down görsek.’ diye de aklımdan geçirmedim değil.  Ve sanırım bu sezon bol bol göreceğiz. Will'in görüştüğü doktorun iyi mi, yoksa kötü mü olduğu akıllarda soru işareti bıraktı. Açıkçası ben diziden bir "twist" beklediğim için şu anlık nötrüm doktora karşı. Dizide kendisinden twist beklemediğim -kötü anlamda- tek karakter Jim Hopper. Ki zaten son sahnede gördüklerimiz de bu düşüncemi destekler vaziyette. Eleven ile birlikte yaşamaları ve Hopper'ın onu gizlemesi gayet güzel bir durum, lakin diziye meraklı bir dedektifin ve başka bir psişiğin katılması Eleven'ın gizlenmesini zorlaştıracağa benziyor. İleriki bölümlerde bu durum dizinin heyecan kat sayısını yükseltecektir. 

Hopper dayımızın incelemeye gittiği bal kabaklarıyla dolu tarlayı kim bozmuştur, kim kıymıştır o kadar bal kabağına bilmiyoruz. "Belki de hepsi kötü bir Cadılar Bayramı şakasıdır" diye düşünülse de tabi ki dizi o kadar sıradan olaylar içermiyor. Upside-down ile ilgili bir şey olduğunu düşünmek işten bile değil. 

İlgili resimUzun lafın kısası, bölüm aklımızdaki bazı soru işaretlerini yok etse de, yerine yenilerini koymayı da bildi. Bu gizemli olayların bir süre daha devam edeceğini düşünüyor ve temenni ediyorum açıkçası.Bölümün bana göre eksi verebileceğim yanı, gerilimi az yaşatmaları idi. Çoğu insan bunu eksi bir yön olarak saymaz bile, ancak ben kendimi gerilmeye hazırlamıştım ve bunu bulamayınca hayal kırıklığı yaşadım. Size tavsiyem şudur ki; diziler ve filmler konusunda beklentinizi minimuma indirmeye çalışın. Çünkü genellikle hiç bir yapım tamamen istediğiniz gibi olmaz. Benim hatam ise bölümü izlerken gerilmeye kendimi hazırlamaktı.

Bölümün Artıları:

Bölümün artı verebileceğim kısmı, özellikle geçen sezonun bizde bıraktığı soru işaretlerinin bazılarını gidermesinin yanında, hemen yerine yenilerini koymasıydı. Merak unsurlarının devam etmesi bölümlerin akıcılığı açısından çok önemli. 


Bölümdeki Favori Sahnem:


Benim bölümde en sevdiğim kısım çoğu kişinin düşüncesinin aksine oyun salonu sahnesi oldu. Çoğu seyirci sondaki Eleven'ın gözüktüğü sahneyi favori sahnesi olarak seçti. Ancak ben, hem o nostaljik, retro havayı yakaladığı için hem karakterlerimizin arasındaki konuşmaların samimiyeti için, hem de Will'in yaşadığı travmayı gördüğümüz için, oyun salonunda geçen sahneyi bölümdeki favori sahnem olarak belirledim.

Son olarak, benim bu bölüme verdiğim puan "8/10" oldu. Siz de görüşlerinizi, yorumlarınızı ya da benim düşüncelerime eklemek istediklerinizi aşağıya yazabilirsiniz. Bir sonraki bölüm incelemesine kadar kendinize iyi bakın, esen kalın!

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.