Öyle Bir Geçer Zaman Ki | Journey


Journey çok büyülü bir deneyim. Özellikle günümüzde çıkan çoğu oyunun yarım veya bozuk çıkması yüzünden bir süre oyun oynamaktan soğudum desem yeridir. Journey'i işte tam bu anda oynamaya başladım ve nasıl desem yani her saniyesi inanılmaz bir deneyimdi. Normalde yaptığımız gibi oyunu yine inceleyeceğiz fakat şöyle bir durum var Journey diğer oyunlar gibi oynanışı ve hikayesi olan bir oyun değil. Evet, biliyorum arka planda anlatılan bir hikaye mevcut fakat ben bunları konuşarak oyun deneyiminize zarar vermek hiç istemiyorum bu yüzden bunları konuşmayacağım. 



Journey grafiksel açıdan halen muazzam ve şimdi açıp oynasanız bile eski gelmeyecektir. Niye böyle diyorum çünkü genelde bu dönemlerde çıkan oyunlar bize eskimiş gibi gelir ama Journey'de durum farklı. Hani oyunlar için şöyle abartılı bir söz vardır ya "Abi bu oyun tablo gibi yia!" Hah işte bu söz oyuna cuk diye oturuyor. Oyun hem görsel anlamda şahane hem de bütün platformlarda stabil çalışıyor. Eski bir PC'niz varsa bile sıkıntı yaşamadan oynayabilirsiniz. PC demişken evet oyun PC'de de bulunuyor ve sık sık indirime giriyor. 



Oynanış çok basit, sadece yürüyoruz. Evet, ciddiyim. Bazen uçuyoruz bazen katıyoruz ama genel olarak yürüyoruz. Oyunun zaten burada bize aşıladığı şey oynanış değil o yolculuk hissi. Oyunun isminden de anlayacağınız gibi bir yolculuğa çıkıyoruz ve bu yolculuğa önce bir çölde sonrasında ise karlı bir dağda bitiriyoruz ve bu yolculukta bir çok farklı mekanda yer alıyoruz. Dediğim gibi bu mekanları ve yaptığımız şeyleri size göstererek deneyiminizi baltalamak istemiyorum bu yüzden biz en iyisi müzikleri geçelim. 



Oyunun müzikleri aynı oyun gibi büyüleyici ve sık sık benim tüylerimi diken diken etti. Özellikle müziklerin oynanış ile harmanlanmış olması ve yaptığımız şeylere göre müziğin ilerlemesi şahane olmuş diyebilirim. 



Kısaca Journey muazzam ve şaheser gibi bir yapım. Kısa olması ile alakalı sorunlarınız olabilir fakat zaten böyle bir oyunu uzunluğu için değil yaşattığı deneyim için oynuyorsunuz. Ee ne duruyorsunuz hadi gidin oynayın!

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.