Disney +'ta Neler İzledik? | Bütün Yazarlar Toplandık!



Bütün yazarlar toplandık, toplandık toplandık.

Sorduk neler izledik? İzledik izledik.



Disney Plus hayatımıza gireli yaklaşık bir ay olacak. Sitedeki hemen hemen bütün yazarlarımız platforma ilk günden beri sahip, peki neler izliyorlar? 



Berkay Keser: Pam & Tommy - Only Murders In The Building - Atlanta


Bu yazıya ne kadar katkı sağlayabilirim aslında bilmiyorum çünkü Disney Plus'ı da Hulu'yu da platform ülkemize gelmeden önce kullanıyordum. Yani öyle heyecanla beklediğim bir şey yoktu platform geldiğinde. Yine de iki platformu bir arada görünce gözlerim doydu ve Hulu'nun can sıkıcı reklamlar izlettirme politikası yüzünden izleyemeye üşendiğim bazı dizilere atıldım. İlk olarak bu dizilerden bahsedeceğim ardından Groupwatch özelliğinden bahsedip kendimden birkaç FX önerisi vereceğim. İlk öncelikle Pam and Tommy'i izledim ve hızlıca bitirdim. Pamela Anderson istemeyerek çekilmiş olması dizinin anlattığı olayla çarpışsa da oyuncuların yetenekleri ve sizi olaylara öfkelendiren kurgusu seriyi sevmeme yetti. Disney'in politikalarından dolayı açıkçası sansürsüz şekilde her şeyi görmek tuhaf ve reklamlarını Boba Fett'in yanında görmek bir o kadar komik. Bunun yanında Only Murders In the Building merak ettiğim bir yapımdı ve ilk başta olmadığından bazı durumlardan şüphelenmiştim. Yine de ikinci sezonu ile birlikte platforma gelince sevindim ve izlemeye başladım. Güzel gidiyor. Bu şekilde Groupwatch özelliğini de kullandım ki hem artılara hem de eksilere sahip. Öncelikle bir taraf dublajlı izlerken bir tarafın altyazılı izleyebilmesi çok güzel bir olay ama bazı groupwatch uygulamalarına göre internet bağdaştırması biraz kötü. Dizi donmaktansa bazı anlarda hızını azaltmayı veya yetişmek için hızlanmayı tercih ediyor. Normalde çok sinir etmiyor ama müzik bulunan anlarda baya belli oluyor. Hele baya popüler müzik kullanan Pam and Tommy'de bazı anlarda rahatsız oldum. Son olarak ise kendim bazı tavsiyeler vermek isterim. Hala izlemediyseniz Atlanta dizisi baya şaşırtıcı ve tuhaf bir dizi. Sürrealist yaklaşımı Donald Glover'ın yaptığı diziyi enteresan bir seviyeye taşıyor. Her sezon daha tuhaf oluyor. What We Do in the Shadows ise filmden uyarlama bir Mockumentary dizi ve aynı Waititi'nin filmi gibi baya eğlenceli, hatta daha eğlenceli. Yeni sezonu yaklaşırken kesinlikle başlamanızı öneririm. Benden bu kadar. 




Can Sancaklı: Eski Animasyonlar - The Walking Dead - High Fidelity


Yalan yok Disney+ ülkemize gelmeden önce platformu çok fena gömmüştüm. İşte az içerik var, olanlar da kötü falan filan diye fakat ülkemize gelip kullanmaya başladığımda biraz haksız olduğuma karar verdim. Evet, kötü içerikler de var tabii ki ama bu her platformda var o yüzden pek yadırgamadım. Neyse efenim Disney+'ı aldığım zaman ilk izlediğim içerikler eski Marvel animasyonları oldu. Spider-Man Animated Series, X-Men 92' ve Spider-Man Unlimited'i tekrardan izlemek beni açıkçası mutlu etti fakat şöyle bir sıkıntı var bu dizilerin bazıları eksik bazılarının da sezonları yok! Mesela Spider-Man Animated Series'in 3 sezonu ve dublajı yokken Spectacular Spider-Man platform da bulunmuyor. Bu biraz bana garip geldi ama neyse dedim, geçiştirdim. Hemen akabinde başka platformda izlediğim The Walking Dead'e Disney+'ta kaldığım yerden devam ettim. Yeni sezonun platformda anında yer alması iyi olmuş. Son olarak High Fidelity ve altyazı konusunda gördüğüm sıkıntıları bahsedip konuyu kapatayım. High Fidelity, Zoe Kravitz'in başrolünde oynadığı Fleabag kıvamında bir dizi. İzlerken keyif aldım eğer romantik komedi türünde bir şeyler izlemek istiyorsanız bir şans verin derim. Altyazı mevzusuna gelirsem; Altyazılar platforma göre değişiklik gösteriyor mesela telefonda beyaz renk ve şeffaf bir arka plan varken, konsolda siyah renk ve gri bir arka plan olması beni çok rahatsız etti umarım hızlıca bu olayı düzeltirler. Kısaca aylık 35 TL'lik fiyatına göre güzel içerikler sunuyor bence şans verilebilir.





Anıl Polat: Clone Wars - Legion - Beatles: Get Back - Kısalar


Star Wars hayranlarının özellikle belli bir kesiminin Clone Wars'a karşı takıntılı sevgisi diziyi merak etmeme rağmen hep uzak kalmamı sağlamıştı. Ancak Disney Plus sayesinde kendimi yeteri kadar motive ettim ve dizinin kayda değer bölümlerine dalış yaptım; çok iyi gidiyor. Bunun dışında ilk sezonunu hayranlıkla izledikten sonra devamını bir türlü getiremediğim Legion'a tekrar başladım. Açıkçası FX yapımlarını burada görmek harika. Legion da en baştan başlamama ve çıkışının üzerinden yıllar geçmesine rağmen kalitesinden gram ödün vermemiş, hala inanılmaz iyi bir yapım. Ayrıca platform belgesel açısından da çok sağlam, belki de alanında en iyisi. Doğa belgesellerinin yanı sıra kendi dizilerinin de yapım belgeselleri var ki özellikle Mandalorian için yapılanı şiddetle tavsiye ederim. Bunun dışında hayatımda izlediğim en özel belgesel olan, Beatles'ın daha önce hiç görülmemiş görüntülerinden oluşan Beatles: Get Back de platformun sağlam parçalarından. Ve son olarak da aslında platformla ilgili en memnun olduğum kısma gelelim: Pixar kısa filmleri. Platform izlemek için can attığım bir sürü kısa filme sahip ve hemen hemen hepsi de hem hikaye hem sanatsal olarak çok kaliteli. İnternette başka yerlerde ulaşması kolay olmayan, çoğu Oscar ödüllü bu kısa animasyonlar bence platformun en değerli hazineleri. Bu kısa filmlerin kimisi tamamen bağımsız kimi ise Pixar filmlerindeki karakterlerin yeni küçük hikayelerini barındırıyor. Seçmek çok zor ama en sevdiklerimin Bao, Kum Kuşu ve La Luna olduğunu söyleyebilirim.  





Ege Akcan: Rebels - Aslan Kral - The Simpsons


Star Wars külliyatına çok yakın sayılmam. Çok sevdiğim bir evren fakat orijinal üçleme, prequeller ve Mandalorian dışında hatırı sayılır bir şekilde Star Wars tüketmişliğim yok. Evreni çok sevdiğimden ve hayranlar tarafından çok övüldüklerini duyduğumdan bir süredir Rebels ve Clone Wars'a başlamak istiyordum. Fırsattan istifade Rebels'a başladım ve ilk iki sezonu bitirdim, üçüncüden devam ediyorum. İlk başlarda biraz cıvık başladığını düşünsem de (büyük bir eleştiri değil, yine de sevdim ve dizi beni kendine çekti) dizi sonradan kendini çok toparlıyor, ilk sezondan sonra kendini çok daha ciddiye alan bir yapıma dönüşüyor bence. İlk bölümlerden itibaren kurulan ve gittikçe kuvvetlenen aile teması çok hoşuma gitti. Rebels’ın verdiği gazla Bad Batch’e de başladım. Henüz iki bölüm izledim ama zaten ilk bölümüyle beni içine çekmeyi başardı. Dizinin tonunu ve hikayesini çok beğendim şimdiye kadar, hâlâ izlemediyseniz bence kesinlikle şans verilebilir. Çocukluğumda izlediğim animasyonları görmek çok hoş oldu, bazılarını görene kadar izlediğimi bile unutmuşum. Aslan Kral'ın yeni animasyonunu ise çok merak ediyordum çünkü sanırım çocukken en sevdiğim animasyondu orijinal Aslan Kral. Tabii ki eski tadı vermiyor yeni yapım, pek özel bir tarafı yok. Sadece eski versiyonun bir iki ufak eklemeyle yeniden uyarlanması ki zaten fazlasına da gerek olduğunu sanmıyorum. Ben gayet keyif aldım izlerken. Ayrıca önceden bir kaç bölüm izleyip devam edemediğim Simpsons'a baştan başladım. Dizi hakkında pek bir şey söylememe gerek yok zaten herkes biliyordur. Tek söyleyeceğim platformun kategorizasyon sistemini çok beğendim. Özellikle Simpsons'ı kendi içinde korku, seyahat gibi birden fazla kategoriye ayırmışlar, istediğiniz temayı seçip onunla ilgili bölümleri izleyebiliyorsunuz. Bu olay başka yapımlar için de geçerli ve benim çok hoşuma gitti.






Arda Alev: Ms Marvel - Modern Family - Ben Schwartz


Eğer Marvel hayranıysanız çoktan izlemiş olabilirsiniz ama dünyanın çoğunluğu şu an nedensiz bir şekilde Ms Marvel'ı izlemiyor ve neden olduğunu anlamıyorum. "Ergen dizisi", "Müslüman propagandası" diye ön yargılarınız varsa unutmanızı ve kesinlikle şans vermenizi istiyorum. Her ne kadar güçleriyle alakalı sıkıntılarım olsa da dizinin genelini düşününce bu sıkıntılarım geride kalıyor. Her ne kadar şu an bu yazıyı yazdığım an final bölümü çıkmamış olsa da final bölümünde beni pek üzeceğini sanmıyorum. Eğer Ms Marvel ile alakalı daha uzun konuşmamızı dinlemek istiyorsanız podcastimiz Ç.Ö.P'ü dinleyebilirsiniz! Gelelim izlediğim diğer bir işe: Modern Family. Eğer The Office ve Parks and Recreation izlediyseniz aşina olacağınız mockumentary türünde olan Modern Family Disney Plusta izleyecek sit-com arıyorsanız bakmanızı öneririm. Her ne kadar izlediğim en iyi iş olmasa bile kendini izlettiren bir dizi. Yıllardır izlediğin karakterlerin zamanla büyümesini görmek her ne kadar izlerken garip gelse de eski sezonlara bakınca insana garip geliyor o kadar büyümüş olmaları. Son olarak Ben Scwartz için M.O.D.O.K. dizisini ve Flora & Ulysses filmini izledim.  M.O.D.O.K.'a devam eder miyim bilmiyorum pek iyi olduğunu söyleyemem zaten geçen sene çıktığında da kimse konuşmadı ve neden konuşmadıklarını anladığımı söyleyebilirim. Flora & Ulysses ise küçük yaşta bir tanıdığınız varsa tam ona izletmelik bir film. Son olarak başlığa yazmasam bile Chip 'n Dale: Rescue Rangers filmini izlemediyseniz izlemenizi öneririm.






Bizim izlediklerimiz bunlar! Peki siz neler izlediniz? Disney Plus sizleri tahmin etti mi? Yorumlarda buluşalım.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.