Batman #46-#47 İnceleme


Sözümü geri alıyorum. Önceki sayı hakkında söylediğim şeylerin neredeyse tamamen geri alıyorum. Bu kadar güzel bir evreni berbat etmekte Tom King çok başarılı oldu. Ya bir hikayenin tepeden yere çakılması bu kadar kolay değildir herhalde. Bu iki sayıdan birlikte bahsetmek istiyorum çünkü diyeceklerim şeyler hem 46 hem de 47. sayı için geçerli. Merak etmeyin herhangi büyük bir spoiler yok. 

Hikayeyi kısaca özetliyorum. Booster Gold zamanı bozar, düzeltmeye çalışırken her şeyi daha da batırır. Sonra düzeltir. Son. Tüm hikaye bu kadar. Ne seriyi ne de karakterleri etkiliyor. Hikayenin ilk sayısında güzelce hazırladıkları tabanı bayağı yok etmişler. Bu arada önceki sayıda Bat Family'nin neler yaptığını gösteriyordu. O olaylar hiçbir şeye bağlanmıyor. Sadece evreni göstermek için yapılmış bir şeymiş.


Hikayenin ana karakteri aslında Booster Gold olsa da hiç ısınamadım. Geçen aylarda Action Comics serisinde gördüğümüz Booster Gold'dan çok farklı bu serideki. Kendisi çok düz düşünen ve sonuçlarını bilmeyen birisi. Action Comics'de ise kendisi Superman'in zamanla oynamasına karışıyordu ama burada kendisi zamanı bozuyor. Normalde Tom King'in Bruce Wayne'nini sevmeyen ben bu hikayedeki Bruce'u bayağı beğendim. Kendisi aklıyla değil de duygularıyla düşünüyor ve kendisini tutmuyor. Catwoman ise Booster Gold'un planlarını bozmak için koyulmuş birisiydi. Onun dışında pek bir etkisi yok.

Hikayede bazı gereksiz yerlere şaka sıkıştırılmış. Hele son sayıda (Bence hikayeyi son anda çöküşten kurtaran sayı) itici bulduğum bir sahne var. Bruce zamanda geri gidip ailesini kurtarmak ister ve burada ciddi ton artmaya başlar ama sonra Booster Gold minik bir şey yapar. Tamam karakterden beklenir ama güzel tonu bozmaya değer mi?


Çizimler Tony S. Daniel tarafından, yani pek kötü bir şey söyleyemem ama bazı sayfalarda diğerlerinden daha az detay kullanılmış. Birde Daniel'ın çizdiği Booster Gold'un sıska ama kaslı hali biraz korkutmuyor değil. Son olarak hikayenin sonu beni baya tatmin etti. Tamam pek bir şeyleri etkilememiş olabilir ama bence duygusal olarak yüksek bir noktaydı. 

Kısacası, Batman #46 hikayenin çöküş noktası olsa da 47.sayı biraz toparlamaya çalışmış. Belki bu evrende daha farklı bir hikaye denenseydi beğenirdim. İlk sayı biraz beklentimi arttırmıştı. Neyse elimizde olana bakmamız lazım artık, yani bir hayal kırıklığına. Bundan sonra düğünümüz geliyor okurlar. Olaylar biraz daha ilginçleşecek. Sonraki incelemelerde görüşmek üzere...

#46 Notum: 6.5
#47 Notum: 7.3

Yazan:




Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.