Edge of Spider-Geddon #3, #4 ve Spider-Geddon #0 İnceleme


Spider-Geddon'ın başladığı bu zamanda birazcık geri kalmışken ana seriye ulaşmak için çok az şey diyeceğimiz sayıları bir araya getirerek inceleyeceğiz. Yazı yeterince uzun olacağı için burayı kısa kesip hemen incelemeye geçiyorum.

Edge of Spider-Verse #3

Sayının çok basit bir konusu var aslında. Ben Amca vurulduğunda Peter kanını Ben'e verir ve ikisi de örümcek güçleri ile maceralara çıkmaya başlar. Sayıda teker teker bu maceralarını okuyoruz. Güzel bir Peter-Ben ilişkisi yakalanmış diyebilirim. Sorun şu ki sayıda çok fazla macera geçiyor. Arada çok tatlı kısımlar ve fikirler var ama sayıda bunlar çok fazla bulunduğundan biraz sıkışırılmış hissettiriyor. Mesele bir sayfa tamamen maceralarını gösteriyor ardındansa birkaç sayfalık Kraven's Last Hunt hikayesinin bir farklı halini gösteriyorlar ama bunlar o kadar hızlı ilerliyor ki o güzel Ben ve Peter ilişkisinin gelişimini çok hızlı geçiyor.


Sayının çizimlerini bazı kısımlarda çok beğendim. Bu daha çok kostümlü macera anlarında oluyor. Karakterlerin kostümleri baya düz. Hatta Ben'in ki direk iş kıyafeti ve bir maske. Peter'ın kostümü ise klasik halinin aşırı düz hali. Ayrıca karakterlerinin tiplerini pek beğendiğimi söyleyemem. Detay pek yok. Kısacası çizimde çok fazla detay bulunmuyor ama bazı kısımlar renklendirme ve farklı tasarımlar ile muhteşem gözüküyor.

Notum: 7.4

Edge of Spider-Geddon #4 


Hikayedeki ana karakter Osbornlar. Norman Osborn, Spider-Man kimliğine sahipken Harry Green Goblin. Harry, babasının gizli planlarını yok etmeye çalııyor sayıda. Aslında sayı muhteşem bir hikayeye sahip ama o kadar hızlı ilerliyor ki bazı anlarda ne olduğunu anlayamıyorsunuz. Keşke bu bir sayı ile sınırlanmasa diyordum içimden okurken. Evet sıkışma durumu önceki sayılarda da vardı ama bunda çok göze batıyor. Sayıda baya enteresen olaylar oluyor ayrıca.


Sayının çizimlerini beğendim diyebilirim. Çizer Aaron Kuder. Kendisini Infinity Countdown ve Death of X serisinden hatırlayailirisiniz belki. Baya kaliteli tasarımlar bulunuyor ama bazı sayfalarda çizimlerin nereye odaklandığını anlayamıyorsunuz ve minik anlarda ne olduğunu bilemiyorsanız. Yine de sayının geneline bakarsak güzel olmuş.

Notum: 7.8

Spider-Geddon #0

Sayı son aylarda bolca popülerleşen PS4 Spider-Man'in evreninde geçiyor. Aslında sayıya tam olarak Spider-Geddon #0 diyemeyiz. Hikaye Superior Spider-Man'in PS4 Spider-Man'i yadım için çağırmasını anlatıyor. Tabi o sırada farklı oluyor. Bu arada sayı oyundan sonra geçtiği için spoiler yiyebilirsiniz oyundan. Sayının tek Spider-Geddon olan kısmı benim için ek hikayesiydi. Ek hikayede bize Web Warriors ile İnheritors'ın neyle uğraştığı anlatılıyor.


Sayı oyunun tonunu güzel tutturuyor. Karakterler güzel uyarlanmış. Sorun şu ki sayı cidden #0'ı hak etmiyor. Hatta muhtemelen ilk iki ana event sayıdansonra geçiyor. Edge of Spider-Geddon'a katsanız çok mu zor olurdu? Edge of Spider-Verse 5 sayıydı. Hikaye güzel olsa da çok tatmin ettiğini söyleyemem. Ek hikaye zaten tamamen evente temel hazırlama ve onun sayesinde sayı 0 ile numaralandırıldığı çok belli.

Çizer daha çok kapakları ile ünlü olan Clayton Crain. Zaten sayıda da neden sadece kapak çizmesi gerektiğini güzel gösteriyor. Crain karakterleri muhteşem çizse de arkaplanın düz yapısı ile hiç uyuşmuyorlar. O yüzden saçma bir şekil alıyor sayfalar. Ayrıca ek hikayenin çiziminin de fena olmadığını belirteyim.

Notum: 7.0

Sonuca gelirsek tüm sayılar ortalama. Biraz beklentimin altında kaldılar. Yine de ana Spider-Geddon hikayesini merak ediyorum. Sırada evente gidecek yoldaki son sayı var. Superior Octopus! Sayı hakkındaki yorumumu o sayının incelemesinde paylaşsam daha iyi olur diye düşünüyorum. Sonraki yazılarda görüşmek üzere, hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.