Green Arrow - The Children of Vahkar İnceleme



Yazar çizer değişikliğinden sonra Green Arrow serisine çok mesafeli bakıyordum fakat sadece kısa bir story arc yazmaları beni bu hikayeyi okumaya itti ve açıkçası çok fazla hayal kırıklığına uğramadım. Beklediğimden daha iyi bir hikaye ile karşılaştım. Çizimler açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim, Marcio Takara’nın çizgileri bana hiç hitap etmedi. Tabii #40’ın kapağına hayran oldum. Tyler Kirkham yardırmış gene. Detaylı incelemeye geçmeden huzurlarınıza bu güzel kapağı sunuyorum.



İncelemede iki sayıyı (#39 - #40) bir arada ele alacağım. Spoiler vermeden hikayeden bahsetmek gerekirse hikaye Rhapastan’da geçmekte ve burada Deathstroke yüzünden ikiye ayrılan bir ülkeden bahsediliyor. Bu ayrılığın neden olduğunu öğrenmek isteyenlerin öncelikle Deathstroke Annual #2 okumaları gerekmekte. Ben aşırı merak etmediğimden dolayı okumamayı tercih ettim. Neyse hikayeye devam edelim, Deathstroke ismini duymak hikayeye olan ilgimi bir anda arttırdı fakat aynı hissin boşuna sizi de etkilememesi için söylemek istiyorum, Deathstroke hikayede kesinlikle gözükmüyor. Hikaye içinde sanki iki hikayeye bağlı bir şekilde ilerliyorduk. Bunlardan birincisi Oliver Queen’in Rhapastan’da yaşadıkları bir yandan da iç sesiyle Dinah yani Black Canary ile konuşması. Bence Oliver ve Dinah en iyi çiftlerden biri, her ne kadar CW dizisi bunu göstermeyi hiç başaramasa da, hatta göstermeye çalışmasa da. Green Arrow’un Rhapastan’da yaşadıkları da pişmanlıkları üzerine kurulmaktaydı. İçinden eğer ben önceden Slade’yi önceden durdursaydım bunların hiç biri yaşanmayacaktı diye düşünmekteydi. Bu da Oliver’ın motivasyonunu doğru bir şekilde yansıtmaktaydı. Bundan dolayı yazar ekibine teşekkür ediyorum.

Oliver’ın Rhapastan’da yaşadıklarına spoilerlı bir şekilde girebiliriz. Daha ülkeye yeni girdiğinde onu oraya getiren pilotu Jonesy’yi kaybediyor ve hikayenin sonuna kadar bu kaybı aklından çıkmıyordu. Geldiği ülkede hiç beklemediği bir manzara ile karşılaşan Queen şaşkınlığını gizleyemiyordu ve ülkedeki çocukların nerede olduğunu çok merak ediyordu. Çünkü konuştuğu insanlar hep yetişkindi ve yardımları alıp çocuklarımıza götüreceğiz diyorlardı. Tabii çok zaman geçmeden Arrow gerçeği öğrendi. Yetişkinlerden sıkılan çocuklar Nothing adı altında birleşmiş ve silahlanmışlardı. Aileleri ise onlara hizmet ediyor denebilir, bütün yiyeceklerini onlara veriyorlardı. Aralarında tartışma yaşayan Arrow ve Nothing lideri savaşa girdiler ve sonunda Green Arrow silahla vuruldu ve orada ölüme terk edildi. (39. sayının sonu) Bu anlarda Oliver’ın aklından sürekli Dinah’ı düşünmesi ve ondan özür dilemesi çok romantikti.

Öldüğünü hissettikten sonra birden bir mağrada uyanan Oliver neye uğradığını şaşırmıştı ve onu oraya alanlara saldırmak için kendini hazırlamaktaydı. (Bu arada yarası tamamen geçmişti izi bile kalmamıştı.) Onu iyleştirenlerin The Vakhari Resistance League olduğunu öğrendi ve onlarda sadece çocuktu ve hepsi bir kahramana benzemekteydi Batman, Wonder Woman gibi. Aralarından biri adını Speedy olarak lanse edince Oliver’ın duygusu güzel lanse edilmişti.



Bu ekip de Nothing liderinin kendilerinden olduğunu genç yaşta kaçırıldığını ve bir asasin olarak yetiştirildiğini anlattılar ve yardım istediler. Bu paneller arasında Lazarus Pit göndermesi de bulunmaktaydı iyileştirme etkisiyle alakalı. Oliver her ne kadar başta reddetsede sonrasında dayanamayıp yardım etmeyi kabul etti ve tek bir kural koydu “Öldürmek Yok!”. Birlikte Nothing’i durdurdular, tam Resistance lideri Nothing liderini öldürmeye kalkacakken aileler geldi ve her şey tatlıya bağlandı. Oliver Queen kaybı Jonesy’yi unutmayarak başarısından memnun olarak Dinah’ın yanına döndü ve bir hikaye de böylece son buldu.


Nothing ve Resistance League takım üyelerinin isimlerini çok fazla geçiremedim ama önemli olanın o olmadığını düşündüm umarım incelemeyi ve yorumlarımı beğenmişsinizdir. Kısa ve öz bir hikayeydi. Tabii bu durum Rebirth’ün en az beğenilen Green Arrow hikayesi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Umarım yeni yazar-çizer ekibi daha iyi bir hikaye ortaya çıkarırlar çünkü Rebirth dönemi en iyi Green Arrow dönemi olabilir. Neredeyse Jeff Lemire zamanı kadar yüksek puanlar alarak ilerlemekteydi.


Hikaye
7/10
Çizim
5/10

Ben Percy & Otto Schmidt keşke geri dönse!

2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.