Hal Jordan and the Green Lantern Corps #43 İncelemesi

Hal Jordan and the Green Lantern Corps #43
-Savaş Sinyalleri-

Sandoval'ın Dönüşü:


 Başlıktan anlayacağınız üzere tekrar mutlu ve umutluyum. Sandolval'ın müthiş çizimleri, Tarragona ve Morey'in renklendirmelerini gerçekten de bu serinin hak ettiği kalite olduğuna inanıyorum.
Bu incelemede belki de normalde yaptığımdan fazla panel görüntüsü paylaşacağım, ama okuyan/okumayan herkesin bu örnek niteliğindeki panelleri görmesi gerektiğine inanıyorum.

Gerçekten çizimlerden ne kadar bahsetsem az olacaktır. Sandoval'ın sadece bu sayıda en az 2 tane çift sayfalık panelleri var. Özellikle bir tanesi poster niteliğinde bir çalışma olmuş. Belki bana öyle geliyor, belki de gerçekten Sandoval'ın çizimleri kaliteyi yükselttiğinden, ama hikayenin iyi olduğu sayıların Sandoval'a verildiğine inanıyorum (Ya da Vendetti'nin vizyonunu Sandoval daha iyi yansıtıyor belki de.)




Neden böyle düşündüğümü ve bu sayının çizimleri/hikayesinde beğendiğim noktalar biraz daha değinmek istiyorum:

Çocukluğundan beri büyük bir Star Wars hayranı olduğumdan uzaylılar, uzayda geçen hikayelere özel bir sempati duyuyorum. Bu yüzden de oldum olası Hal Jordan'ı ve Green Lanterns'ı sevdim. Hayal gücüyle çalışan ve iradeyle güçlenen bir silah düşünün. Limit yok adeta ve bu müthiş bir şey.
Bu yüzden de bu potansiyel yeteri kadar değerlendirilmeyince üzülüyorum. Geçtiğimiz sayının incelemesinde belirttiğim üzere limitsiz bir evrende "power ranger" kıyafetleri görünce hayal kırıklığına uğramıştım.

Vendetti bu sayıda bunu toparlıyor, hala maalesef sadece Tomar-Tu'nun yüzünü görüyoruz, ancak karaktere verilen diyaloglar en azından karaktere derinlik ve sempati katıyor. Desteklemeseniz bile bir "Villian"ı anlayabilmek iyi yazılmış bir karakter demektir.

Vendetti ve Sandoval aynı zamanda farklı uzaylı ırklarından Lanternlara da yer vererek çeşitlilik katıyor. Son sayılarda sadece dünyalı Lanternları gördüğümüzden açıkçası yeniliğe aç kalmıştım. Arka planda olsa da diğer Lantern'ları görmek her zaman güzel (Özellikle de çizim ve renklendirme bu kadar başarılı iken).


Hikaye bakımından da bu sayıyla birlikte umudumun yeşerdiğini söyleyebilirim. Darkstars üyelerinin güçlerine ve düşünce yapılarına tanık oluyoruz. Geçtiğimiz sayılarda başlayan ölümcül güçe karşı mutlak irade tartışması bu hikayenin merkezinde olacak gibi duruyor.

Geçtiğimiz sayının yapması gereken şekilde; hızlı ve ilginç diyalog, muhteşem çizimler ile bir sonraki sayı için bekleyiş içerisinde bırakıyor. Savaş çanları çalıyor.



Belki biliyorsunuzdur, "Hal Jordan and the Green Lanterns" serisi 50. sayı ile sonlanacak. Sona bu kadar yaklaşmışken belkiden sondan bir önceki bu hikayeyi takip etmenizi, özellikle bu sayıyı okumanızı tavsiye ederim.
9.2/10
Can Tüz

1 yorum:

  1. Çizimler çok iyi karakterler de aşırı iyi yansıtılmış.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.