Amazing Spider-Man #4 ve 5 İnceleme


Nick Spencer ve Ryan Ottley tarafından ilerleyen Amazing Spider-Man serisi ortalama bir başlangıç yaparken ilerledikçe seriye ısınmaya başladım. 4 ve 5.sayı hakkındaki yorumlarım birbirilerine yakın olduğu için aynı incelemede toplamaya karar verdim. O zaman bu büyük ilk hikayenin son sayılarını incelemeye hemen geçelim.

Sorumsuz Spider-Man'in yaptığı saçma haraketler artarken Peter'ın artık bu durumdan hoşnut olmaması üzerine yeniden bedenlerinin bir araya gelmesi için artık aklına gelen her şeyi yapmaya başlar. Onla konuşur ve aklını değiştirmeye çalışır ama bunlar işe yaramaz. Artık daha farklı bir yol bulmalıdır. Bunun yanında yeni bir tehdit geri dönmektedir. Tri-Sentinel'ı şehre yollamış kişi! Mendell Stromm! Ah kim olduğunu siz de mi bilmiyorsunuz?


Nick Spencer "Tüm Spider-Man sayılarını okudum" dediğinde abarttığını düşünmüştüm. Minik göndermeler yapacağını düşünmüştüm sadece. Şimdi ise gerçekten inanmaya başladım. Spider-Man hikayelerinin derinliklerinden hatırlamadığım karakterleri kullanması güzel bir eklenti. Hem tanıdık değil hem de yeni değil. Eski şeyleri iyi kullanmış. Bunun yanında ilk sayıda gördüğümüz gizemli düşmana yoğunlaşıldığı yerler var ki bence güzel gizem yaratmış. Hala karakteri tam olarak bilmesek de merak ettiriyor.

İki sayıda da bulunan bir sorun aksiyonun azlığı. Bu tempoyu düşürüyor ve bir dengesizlik oluşturuyor. Sayıların çoğu karakterlerin birbirileri ile konuşması ile geçiyor ki baya eğlenceli aslında. Peter ve Spider-Man'in hayat farklarını görmekten ne kadar hoşlansam da herkesin bu kadar diyaloğu sevebileceğini düşünmüyorum. İki karakterin birbirini nasıl tamamladığını görmek güzeldi oysaki. Aynı olay Spencer'ın Captain America serisinde de olmuştu. Az aksiyon, bol diyalog.

4.sayıyı benim gözümde 5.'den birkaç tık daha yükseğe götüren şey sanırım kendi hikayesi içinde kalması. 5.sayının çoğu sonraki hikayelerin temelini oluşturuyor. Hikaye bazı anlarda kopuyor ve birden birkaç sayı sonra göreceğimiz hikayenin tabanını oluşturuyor. Ayrıca 5.sayıda büyük ve güzel bir dramatik sahne bulunmakta ama bazı yerlere saçma şakalar sıkıştırılmış. Tamam Spider-Man şakacıdır ama konu ciddi olduğunda pek de bozmaz ortamı. Bunun yanında tüm bu tri-sentinel olayı çok kolay çözülüyor.


Çizimler her zamanki gibi iyi. Enteresan dizaynlar bulunmakta. Stromm'un görünüşünü beğendim açıkcası. Ayrıca birkaç panel gerçekten güzel çizilmişti. Sonraki hikayede Ryan Ottley olmayacak. Yerine Spider-Man serilerindeki en iyi bulduğum çizerlerden biri olan Humberto Ramos gelecek. Zaten Ottley'nin ayda iki kez çıkan bir seride işini aceleye getirmesini istemem. Biraz rahatlasın adam.

Kısacası Nick Spencer ilk Spider-Man hikayesini güzel ve temiz bir şekilde bitirdi. Sonraki gelecek olaylar heyecanlıyım. Sanırım sonraki hikayede Peter'ın oda arkadaşı ile olan ilişkisine yoğunlaşacağız. Yeterince ilgi çekici. Sonraki yazılarda görüşmek üzere, hoşça kalın.

#4 için Notum: 8.3
#5 için Notum: 7.8

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.