Doomsday Clock #7 İnceleme



Yaklaşık 1 yıl önce başlayan ama hala 7.sayısında bulunan Doomsday Clock hikayesinde önemli bir noktaya geldi. Geoff Johns'un SDCC'de dediğine göre bu sayı tüm hikayenin yönünü değiştirecek. Peki değiştirebilmiş mi? Sonunda hikaye ilerleyebilmiş mi?

Aslında hikaye hakkında çok da detay vermek istemiyorum ama sayıda sonunda şu ana kadar gördüğümüz büyük karakterler bir araya geliyor ve mavi abimiz gölgelerin ardından çıkıyor. İlk 6 sayının aslında bunun için bir merdiven olduğunu anlıyorsunuz. Ayrıca arkada politik mevzu da uzakmakta ki bence o da artık bir yere varmalı. Ne de olsa şurada hikayenin yarısına gelmişiz. Sayı daha çok diyalog bazlı olsa da bazı sahneleri okurken heyecanlanacağınızı düşünüyorum. 



Karakterler yine çok iyi. Hepsini bir arada görmek daha da iyi. Ayrıca bu sayıda karakterlerinin nasıl değiştiğini okumak da güzeldi. Ayrıca sayıda Dr.Manhattan'ın bulunduğundan bahsetmiştim. Kendisinin ne kadar güçlü bir varlık olduğu yine gösterilmiş. Nasıl her şeyle oynadığını fark ediyorsunuz. Diyaloların da güçlü olduğunu söyleyebilirim. Herkes kendi gibi güzel bir şekilde konuşuyor. 

Serinin yavaş ilerlemesi yine bir sorun. Muhtemelen bunu cilt olarak okursam daha çok heyecanlanırdım ama hem sayılar arasındaki uzunluk hem de sayıların içindeki yavaş ilerlemeye biraz yoruyor. Her sayıdan önce bir önceki sayıya yeniden göz gezdiriyorum. Ayrıca hala seri bu kadar ilerlemesine rağmen serinin amacını bilmiyoruz. Neden bu kadar önemli? 



Artık çizimden daha ne kadar bahsedebilirim bilmiyorum. Çok iyi işte. 9 panel tekniği yine güzel kullanılmış ve karakterler muhteşem çizilmiş. Çok enteresan paneller var aksiyon sahnelerinde. 7 sayıdır konuşuyorum, 7 sayıdır övüyorum. Seriye Gary Frank yakışıyor ve bence artık ayrılamaz.

Sonuca gelirsek Doomsday Clock seride önemli bir noktaya geliyor ve en iyi sayılarından biri olmayı başlarıyor. Sayının sonu beni sonrası için yeterince heyecanlandırdı. Bundan sonraki 5 sayı umarım biraz daha hızlı ilerler çünkü hala bir yere varmamış büyük olaylar var. Sonraki yazılarda görüşmek üzere, hoşça kalın.

Notum: 8.7

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.