Venom #6 ve #7 İnceleme


Venom serisi birçok iyi sayının arkasından sonra ilk hikayesini sonlandırdı. Peki bu sayı hikayeye güzel bir son olup beklentileri karşıladı mı? Diğer bir soru ise bu büyük hikaye sonrası Eddie'nin hikayesindeki bir sonraki bölüm öncekinin altından kalkabilmiş mi? Bugün hem ilk hikayenin son sayısına hem de ikinci hikayenin ilk sayısına bakarak bu soruları yanıtlayacağız.

6.sayı Venom'un Rex ile birleşmesinden sonra Knull ile kapışmasını anlatıyor. Sayı tamamen bunu anlatıyor. Üzerine tabi güzel diyalog ve duygusal anlar yükleniyor. Tamam güzel ama cidden Eddie gibi normal bir insanın Knull gibi bir tanrıyı yenmesinin biraz hızlı olduğunu düşünüyorum. Evet büyük bir dövüş veriyor ama yine de daha güçlü verebileceğini düşünüyordum.


*Sayının aksiyonu ve öyküsü bana bir korku filminin son 20 dakikasını hatırlatmadı değil. Sayı ile alakalı çok fazla şey öğrenmek istemiyorsanız burayı geçebilirsiniz. Hani bir korku filminin sonunda karakter canavar için artık baya hazırlanmıştır ama düşman da bir o kadar hazırlıklıdır. Hatta o kadar hazırlıklıdır ki iki kez öldürmesi gerekmektedir. HATTA son savaş ateşli bir yerin yanında geçiyor. Tam bir slasher filmi sonu ve ben bunu çok beğendim.*

Çizimler yine muhteşem. Bir veya iki sayfaya yayılmış kaliteli paneller bulunuyor. Ayrıca yeni bir Venom giysisi tasarımı var ki bir daha göremeyeceğimiz için üzüyorum. Her tarafından silahların çıkması yanı sıra sanki yanmış gibi gözükmesi güzel bir hava katmış.


7.sayı ise bize bir sorgulamaya götürüyor. Önceki sayıdaki büyük dövüş ardından Eddie gizemli ve kötü birisi tarafından yakalanmıştır. Sayı bize yeni gelecek şeylerle ilgili detay vermenin yanında ayrıca yeni şeyler öğretiyor. Mesela simbiyotun bir gücünün nasıl insanların zihnindeki kötü anıları bastırmak olduğunu öğreniyoruz ki bence bu yeterince ilgi çekici. Sayı önceki hikayeye göre biraz yavaş olsa da yine merakla okutmayı başarıyor.

Cates'i daha çok mini seri veya bir seri için tek hikaye yazarken gördük. O yüzden bu Venom hikayesini nasıl uzatacağını merak ediyordum. Donny Cates bence bunu evren inşaat ettiği tek sayılarla ve bu sayı ile güzelce gösterdi. Hiçbir zaman seriye katılacacağını düşünmediğim karakterleri katmak ve onlarla büyük bir zaman geçirmemiz güzel olmuş. Bu ikinci hikaye ilki kadar iyi olur mu bilmiyorum ama kesinlikle yeterince ilgi çekici olduğunu söyleyebilirim.


Sayının çizeri Iban Coello ve bence bu sayı için tuhaf bir seçim. Kendisini daha çok aksiyon sahnelerinde güçlü bulurum ama sayı daha çok diyalog bazlı. Yine de çok beğendim. Venom'u Ryan Stegman'ın kaslı insanının aksine kontrol edilemez koca bir canavar olarak gösterme şeklini beğendim. Ayrıca panelleri çok iyi şekilde kullanmış.

Sonuca gelirsek 6.sayı ilk hikayeye istediğimden daha aksiyonlu bir bitiriş verse de hikayenin geri kalanının çizgisine yeterince ulaşamamış buldum. Yine de aranızda aksiyon severler salyasını akıta akıta okuyacak. 7.sayı ise beklediğim gibi biraz daha yavaş olsa da ilk hikaye kadar heyecan verici. Önümüzdeki sayılar için baya heyecanlıyım. Bakalım Eddie öğrendiği gerçekler hakkında nasıl tepki verecek?

6.Sayıya Notum: 8.3
7.Sayıya Notum: 8.5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.