Gwenpool Strikes Back #1 İnceleme | Komik Olamamak


Çizgi Roman👏👏 İnceleme👏👏

Gwenpool, Marvel'ın son yıllarda çıkardığı minik bir karakter ve şimdi yeniden bir mini seriye sahip oldu. Leah Williams tarafından yazılan ve David Baldeon tarafından çizilen seriye karşı hislerimi çok tutmayacağım ve hemen söyleyeceğim çünkü sayıda bahsetmek istediğim büyük bir konu var. Hatta o kadar büyük ki bu konu hakkında bir yazı yazabilirdim ama konuyu bu incelemede tutmakla yetineceğim. Bu sayıdan nefret ettim. Belki de olması gerektiğinden daha çok nefret ettim ve büyük bir nedenim var...Komedisi.

Hikayeden çok fazla bahsetmeyi düşünmüyorum açıkçası. Kısaca bahsetmek gerekirse Gwenpool bizim dünyamızdan gelen bir karakter yani herkesin kimliğini biliyor ve 4.duvarı tamamen kırabiliyor. Daha çok tanınmak isteyen yoksa serisi bitecek Gwenpool derhal yeni yollar bulmaya çalışır. Gwenpool'un daha önce de serisinin bitme durumu ile karşılaşması işlenmişti ama sanırım burada biraz daha diğer kahramanlarla ilişkisine odaklanılacak. Çok yeni bir şey yok ama idare eder.


Bu yazıda biraz daha çizgi romanda komediden bahsetmek istiyorum. Bence komedi zor bir alandır. İnsanları güldürebilme yeteneği çok da kazanılamayan ama insanın konuşma ve iletişimine göre oluşur. Çizgi romanlar da komedi filmlerdeki gibi ya durumla ya da sözlerle olabilir. Durumlar daha çok rastgele gelen olayların dramatize edilmesi ile olabilir ki bu daha çok kullanılır. Sözler ise iki şekilde kullanılabilir. İlki gerçekten komik şakalar ve kelime oyunlarıyla ki bunun için yazarın kendine gerçekten güvenmesi lazım, ikinci olaraksa düşmanın sinirini bozan minik şakalarla. Bunu daha çok Deadpool veya Spider-Man gibi karakterlerde görürüz. Tabii son yıllarda bu karakterlerin komedisi "rastgele" türü ile kötüleşmeye başlar. Rastgele denilen ve bir anlam ifade etmeyen şeylerin komik olduğu algısı artar ki hiç katılmıyorum. Buna örnek olarak 2000'lerde Deadpool'un tamamen Chimicanga ve Unicorn hakkında gereksiz konuşmasını gösterebiliriz.


Gelelim Gwenpool'un komedi durumuna. Son yıllarda artan internet komedi kültürü "meme"lerin çizgi romanlardaki artışı bazı serilerde ortaya çıkmaya başlamıştı ama bu sayıya kadar o kadar sinirimi bozmuyordu. Gwenpool rastgele "meme"ler hakkında alıntılar kullanan bir Reddit kullanıcısına dönüşmüş çizgi roman hayranındansa ki hiç iyiye işaret değil. İnternette aylar önce gördüğümüz şakaları bu sayıda rastgele şekilde görmek güldürmedi aksine utandırdı, "cringe" geçirtti. "Fortnite dansı yapan Gwenpool rastegele ve komik olmayan şeyler söyledikten sonra dab yapar." lol ne kadar rastgele bunu kim yaptı ahahahahaa...Önceki Gwenpool serisi aşırı komikti diyemem tabii ama bu şeyden iyidir. Yenilik katmasa da durum komedisini kullanan çerezlik diyebileceğim bir seri idi.


Hiç mi sevdiğin bir şey yok derseniz var tabii ki. Hikaye dediğim gibi ortalama ve çok büyük değil ama herkesin Gwenpool'dan nefret etmesini beğendim. Gwenpool'dansa diğer insanlarla empati kurmamızı sağlıyor. Ayrıca çizimler de hoşuma gitti. Baldeon'nun tarzı biraz daha çizgi filmsi ve benim sevdiğim tarza daha yakın. Fortnite dansı çizerken ne kadar acı çektiğini merak ediyorum.

Sonuca gelirsek Gwenpool Strikes Back ne yazık ki birden fazla sayıdan oluşacak. Seri güldürmeyen bir başlangıca sahip. Bu rastgele komediden gerçekten nefret ettiğim için bünyemin sonraki sayılarda kaldırabileceğini düşünmediğimden seriyi bırakıyorum. Eğer kötü yazılmış şakalar ve rastgele koyulmuş meme'leri seviyorsanız bir bakın ama gerçekten şans vereceğinizi düşünmüyorum.

Çizgi Roman👏👏İnceleme👏👏
4/10

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.