Call of Duty: Modern Warfare II İnceleme | "Welcome To The 'City of Souls'!"



Call of Duty serisi ile aram son yıllarda bir hayli açıldı diyebilirim. Ne son çıkan Cold War'u ne de Vanguard'ı oynamadım. Ha bunun için üzülüyor muyum? Tabii ki hayır ikisi de ortalama altı oyunlardı ve genel olarak pek beğenilmedi. Hal böyle olacak ki sıra İnfinity Ward'a geldiğinde farklı bir şeyler denemek istediler fakat öncesine biraz dönelim. 2019 yılında çıkan Modern Warfare oyunu köklere bir dönüş çabasıydı. Seriye bir reboot atılmıştı ve insanlar bunu çok sevmişti. Ben haricinde tabii ki. Campaign modu hikayesel ve bölüm dizaynı anlamında beni çok üzmüştü. Bir kaç görev haricinde aklımda hiç bir şey kalmamıştı. Ya karakterler? Onlar iyiydi işte ama bizim bildiğimiz ve sevdiğimiz karakterlerden yoksundu oyun. Neyse 2019 yılı geçtiğinde insanlar serinin bir sonra ki oyunun merakla beklemeye başladı. Warzone ile birlikte sevdiğimiz karakterler dönüyordu evet ama ben ana hikayede onları görmek istiyordum ve dileğim gerçekleşti. Evet ne diyordum? İnfinity Ward beklediğimizi yapıp Modern Warfare 2'yi duyurdu. Hem de büyük reklam kampanyaları ile özellikle "En iyi silah takımdır!" gibi sloganlar ile kitleyi bayağı bir heyecanlandırdı, ben bile heyecanlanmadan edemedim. O dönemde bu oyunu almayı bırakın betasına bile katılmayı düşünmezken beni bu oyuna almaya iten yegane şey özlemdi. Yalan yok CoD serisini çok özlemiştim. MW (2019) seriyi gerçekten adam etmiş bir oyundu ve şayet üstüne koyarlarsa müthiş bir iş çıkabilirdi ve çıkmışta. CoD: MW II şahane olmuş arkadaşlar. Çok uzatmadan başlayalım. 

CoD: MW II, Shephard önderliğinde Al Qatala adlı terörist grubunun başı olan Hassan'ı etkisiz hale getirmeye giden bir grup ekip ile başlıyor. Ekibin başında Ghost ve onun yanında Soap ile birlikte Hassan'ı yakalamaya çalışırken bir takım olaylar yüzünden onu kaçırırlar fakat bunun sonucunda Amerikalıların sahip olduğu bir füzeye rastlarlar. Böylece hem rusların hem meksikalıların işin içine girmesi ile ve talihsiz ihanetlerle yüzleşen Task Force 141 hem kendilerini korumalı hemde Hassan'ı etkisiz hale getirmelidir. Hikaye klasik ve çokta iyi değil benim ilgimi çeken şey hikayenin işleyişi ve gizemi. Gizem aslında apaçık ortada ama hikayeye güzel bir şekilde yedirildiği için kolay bir şekilde tahmin edemiyorsunuz. 


İşleyiş demişken hikaye adeta bir yol hikayesi gibi olduğu için yerinde saymıyor ve sık sık ileri gidiyor bu kısımda hikaye de çok iyi olsaydı şayet son yılların en iyi CoD oyununu görebilirdik ama nafile. İşleyiş özellikle oynanışa çok iyi yansımış diyebilirim.

Bu arada karakterler şahane olmuş. Eski halleri ile uzaktan yakından alakaları olmasa da yeni halleri hem gerçekçi hem de daha inandırıcı. Örnek vermem gerekirse Eski oyunda yaşlı ama bir o kadar güçlü Shephard mesela bu oyunda masasında oturup kukla gibi insanları yöneten birisi ya da oyunun kapak yüzü olan Ghost'un sessiz ve basit bir arka plan elemanından çok takım kaptanı olan, konuşkan ve ekip arkadaşlarını önemseyen birisi olması benim daha çok hoşuma gitti. Bunlar dışında yeni eklenen Alejandro gibi karakterlerde hikayeye cuk diye oturmuş. Kısaca hikaye çok iyi değil ama onu katlanabilir yapan şeyler işleyişi ve karakterleri. 

Ayrıca söylemeden edemeyeceğim karakter dinamikleri ve diyalogları da bir o kadar iyi olmuş. Ghost ve Soap'un hikayenin girişinde birbirinden haz etmeyen iki karakterden sonlara doğru yakın arkadaş olmaları çok iyi değil ama güzel bir şekilde işlenmiş. Baş düşman Hassan yine yerinde sayan bir villian olsa da Shepard ve Graves karakterleri rollerini gerçekten iyi bir şekilde canlandırmış diyebilirim. 


Oynanış çok iyi zaten CoD oyunlarını size burada anlatmayacağım siz biliyorsunuz. Fakat vuruş hissiyatı bayağı iyi, bütün silahlar harika hissettiriyor zaten dualsense sağolsun bütün silahları daha net bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Benim tek hoşuma gitmeyen zırhlı düşmanlar oldu o kadar. Onun dışında MW (2019) üstüne koyan bir oyun olmuş. Oynanış dediğim gibi bir önceki oyun ile benzer olduğu için benim size asıl anlatacağım şey bölüm dizaynları olacak. MW II, bölüm dizaynı anlamında çok çeşitli bir yapıya sahip mesela Uncharted'dan fırlama bir kovalama sahnesi, adeta Sicario'dan çıkma sınır kovalamacası veya gizlilik ile bir malikaneye sızma gibi gibi. Genel olarak burada ki çoğu özellik müthiş çalışmasa da o bölüm için yeterli olmuş. Benim en çok sevdiğim bölüm Soap ile craft yaparak düşmanların arasından kaçtığımız bölümdü. İnfinity Ward diğer CoD yapımcılarına kıyasla hikayeye ve bölümlere gerçekten önem vermiş ve bu yüzden saygı duydum. 

Grafikler muazzam, müzikler ise bir MW2 değil ama yine de atmosferi güzel sağlıyor. Seslendirmeler ya da aktörler mi demeliyim bilmiyorum ama başarılı. Kısaca CoD: MW II bayağı başarılı olmuş. Bu fiyata değer mi diye soracak olursanız. Valla arkadaşlar hiç bir oyun 1.100 TL etmez o yüzden şu durumda almayın ama indirime girerse şiddetle tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.