The Last of Us Part 1 İnceleme | "No matter what, you keep finding something to fight for..."


The Last of Us Part 1, çok garip bir remake. Kesinlikle kötü değil ama bu fiyata da değmiyor ve ne desem bilemiyorum. Özellikle hayranı olduğum bir seri için objektif düşünmemem gerektiğini düşündüm ve kararımı verdim. TLOU Part 1'i öneriyorum ama kime ve ne amaçla öneriyorum gelin bunu konuşalım. Bilmeyen kaldıysa TLOU Part 1'in içerisinde Left Behind ek paketi de bulunuyor ve bu iki yapımı remaster yapmaları gerçekten hoş olmuş. 



Bu oyunun yeniden yapılma amacı olan grafikleri ile başlayalım. Grafikler muhteşem gözüküyor desem yeridir. Bir kaç sene önce TLOU P2 oynadığımda gözlerime inanamamıştım çünkü grafiksel anlamda bambaşka gözüken bir oyundu. E hal böyle olunca Ps5'e özel çıkan TLOUP1'de çok iyi gözüküyor. Kaplamalardan tutun, gölgelere ondan tutun yansımalara hepsi ince eleyip sık dokunmuş. Adamlar halı fiziği bile yapmış ya. Şaka bir yana grafiksel bakımdan oyun çağ atlamış ve karşılaştırma fotoğraflarına bakarak bunu daha iyi anlayabilirsiniz. Ara sahnelerde bunu doğrular nitelikte. Ana oyunun ara sahneleri iyidir, güzeldir ama bu oyunda bambaşka duruyor. İşin komik yanı bildiğim kadarı ile yeni hiç bir motion capture yapmamışlar. Ana oyunda kullandıkları motion captureları bu oyunda geliştirmişler ve karakterler resmen yaşıyor gibi duruyor. Ana oyunda karakterlerin tabii ki mimikleri ve yüz detayları vardı ama bu oyunda 2 hatta 3 katına çıkmış ve fark etmişsinizdir ama çoğu karakterin yüzünü gerçekçi olması adına değiştirmişler ve ne yalan söyleyeyim cuk diye oturmuş. 



Oynanış hakkında konuşmayacağım desemde ufak tefek geliştirmeler kesinlikle yapılmış. Öncelikle vuruş ve silahların hissiyatı ufakta olsa 2.oyuna benzetilmeye çalışılmış. Bunu yakın dövüşte daha iyi anlıyorsunuz çünkü düşmanlar daha fazla hasar alıyorlar hatta ikinci oyunda ki karakterlerin ayağına sıkınca giren yalvarma animasyonu bu oyunda da mevcut. Bunlar dışında yapay zeka da gelişmiş. Özellikle düşman yapay zekası bunu belli ediyor ama yanımızda olan yapay zekalar bazen sapıtabiliyor fakat bir çok insanın beklediği TLOU Part 2'de ki özelliklerin bu oyuna eklenmesi söz konusu değil ve büyük hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. Oynanış 2.oyundan daha çok ilk oyuna benziyor ve bu durum biraz üzücü. 



Oyunda yine diğer remasterlarda olduğu gibi iki tane görsellik ve performans modu var. Fidelity modu ile oyunu oynamak isterseniz oyun size 4K görsellik sunuyor fakat 30 FPS'e kitli şekilde oynuyorsunuz, Performance modu ise 1080 ve 1800p arasında giden bir görsellik oynuyorsunuz fakat oyununuz 60 FPS'e sabitleniyor. Oyun ilk çıktığında bazı kısımlarda frame rate düşüyordu fakat bunu güncellemeler ile düzelttiler şuan hiç bir sorun yaşamadan oynayabilirsiniz. Açıkçası ben oyunu performans modunda oynadım ve hiç sıkıntı yaşamadım diyebilirim ama sıkıntı yaşadığım bir durum varsa o'da oyunda ki buglar. Çok ilginçtir ki oyunda çokça bug ve görsel glitch ile karşılaştım. Güncellemeden sonra bu sorunlar genel anlamda düzelse de başta böyle sorunlar yaşamak beni gerçekten üzdü. 



Sona gelmeden önce oyuna çeşitlilik eklemek için bir çok kostüm eklemişler. İşte Joel'un ikinci oyunda giydiği kıyafete veya Jak and Daxter serisinden esinlenen bir çantayı girebiliyorsunuz. Bunun dışında silahları geliştirdiğimiz masada ki bütün animasyonlar 2.oyun gibi olmuş yani Joel'un neyi takıp neyi çıkardığını görüyorsunuz bu da hoş olmuş. 

Bahsetmezsem beni kovalayacağınızı bildiğim için son olarak şunu da söyleyeyim. Oyunda Türkçe dublaj ve altyazı bulunmakta açıkçası cuk diye oturduğunu söyleyebilirim. Tabii alışmak biraz zaman alıyor ama hoş bir eklenti olmuş.



Genel olarak toparlarsam The Last of Us Part 1 bence başarılı bir remaster olmuş. Eğer The Last of Us serisini önceden denemediyseniz bu sürüm tam sizlik. Ha ama oyunu önceden yalayıp yuttuysanız indirimde almayı düşünebilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.